Обов’язкова дошкільна освіта п’ятирічок
Після ухвалення Закону України «Про внесення змін др. Законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу».
Сучасний світ переживає докорінну зміну підходів до освіти, розвитку людини. У багатьох країнах світу дошкільна освіта є первинною ланкою єдиної освітньої системи.
Закон України про «Дошкільну освіту» визначив дошкільну освіту як обов’язкову первинну складову системи безперервної освіти в Україні, що забезпечує різнобічний розвиток дитини відповідно до її задатків, нахилів, індивідуальних особливостей.
За даними Державного комітету статистики України 93,5 % п’ятирічних дітей охоплені дошкільною освітою, а батьки решти дітей повинні вибрати одну із форм, за якою їхні діти здобуватимуть дошкільну освіту, у тому числі за допомогою фізичних осіб, що також не заборонено законодавством.
Тобто, на сьогодні батьки мають змогу обирати різні форми здобуття дітьми дошкільної освіти, наприклад:
- у дошкільних навчальних закладах
- у групах короткотривалого перебування
- у групах з підготовки дітей до навчання у школі при загальноосвітніх навчальних закладах.
Внесення змін до законодавства про обов’язковість дошкільної освіти не означає, що діти повинні сісти за парти, як першокласники у школі, навчитися читати, писати, тощо. Основним завданням є розвиток особистості формування дитячого світогляду, культури поведінки, моральних почуттів, психологічної готовності до майбутнього навчання у школі. Усі новоутворення формуються у різних видах діяльності дитини, зокрема ігровій, яка є провідною.
Прийняття Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» забезпечує на рівні держави реалізацію права кожної дитини п’ятирічного віку на доступність дошкільної освіти, її повноцінний фізичний, інтелектуальний, моральний, естетичний і соціальний розвиток, сприяє поліпшенню якості дошкільної світи, формуванню передумов навчальної діяльності.
Робота з сім’ями дітей які не відвідують дошкільні заклади
З метою задоволення потреб громадян на здобуття дошкільної освіти у ДНЗ проводять облік дітей дошкільного віку і створюють банки даних із зазначенням міста здобуття дітьми дошкільної освіти.
Тому необхідно:
1. Познайомитися з сім’ями, які не відвідують дошкільні заклади.
2. з’ясувати, чому діти виховуються вдома.
3. проінформувати батьків про можливі варіанти здобуття їхніми дітьми дошкільної освіти.
4. організувати зустрічі батьків з фахівцями (лікарями, психологами, вихователями) , які мають переконати батьків у важливості здобуття дитиною дошкільної освіти.
Педагоги, які здійснюють соціально-педагогічний патронат – не сторонні спостерігачі, а учасники спільної діяльності з дітьми і дорослими.